Nisa: 2012

Istilah Gila dalam kehidupan seharian..

Assalammualaikum..



Korang tau tak ape maksud gila?haaa...meh aku nak definisikan..tapi,sebelum tu korg rujuk kamus dulu pastu bagitau aku..nanti aku hedit entry ni kat bahagian definisi..

Aku tak tau la ape masalah budak2 sekolah aku ni..setiap hari ke setiap minggu mesti ade hari gile sedunie..bukan diorg yg buat2 gile,macam balut2 diri gune tisu tandas ke,terjun kolam ikan depan bilik guru ke,tapi diorg suke gune istilah gile..err..kadang2 aku pon terpengaruh jugak.. tak sebenarnye,lebih tepat lagi geng aku je kot yg gune istilah ni..hahaha..



# Istilah Gila sebagai ganti 'biar betul'

"weh,aku tak siap keje Cikgu Ruslah."
"Ko Gile ??! ko nak kne dende berdiri depan pokok palma ke??!!"


# Istilah Gila sebagai ganti 'sungguh tak percaya !'

"Mamat hotstuff yg ko dok husha tu dah ade awek,dan aku lah aweknye...."
"Ini betul2 Gile!"tikam diri sendiri guna pensil 2B


# Istilah Gila sebagai ganti 'Mereng'

"weh,aku dapat jemputan ke Hospital Bahagia Tanjung Rambutan.Sat lagi aku masuk asrama besi."
"x pe,aku tau ko Gile.."





moral of the story,..jangan gune perkataan gila..kerana setiap tutur kate tu adelah doa.. (:

FOLLOWERs