Nisa: Istilah Gila dalam kehidupan seharian..

Istilah Gila dalam kehidupan seharian..

Assalammualaikum..



Korang tau tak ape maksud gila?haaa...meh aku nak definisikan..tapi,sebelum tu korg rujuk kamus dulu pastu bagitau aku..nanti aku hedit entry ni kat bahagian definisi..

Aku tak tau la ape masalah budak2 sekolah aku ni..setiap hari ke setiap minggu mesti ade hari gile sedunie..bukan diorg yg buat2 gile,macam balut2 diri gune tisu tandas ke,terjun kolam ikan depan bilik guru ke,tapi diorg suke gune istilah gile..err..kadang2 aku pon terpengaruh jugak.. tak sebenarnye,lebih tepat lagi geng aku je kot yg gune istilah ni..hahaha..



# Istilah Gila sebagai ganti 'biar betul'

"weh,aku tak siap keje Cikgu Ruslah."
"Ko Gile ??! ko nak kne dende berdiri depan pokok palma ke??!!"


# Istilah Gila sebagai ganti 'sungguh tak percaya !'

"Mamat hotstuff yg ko dok husha tu dah ade awek,dan aku lah aweknye...."
"Ini betul2 Gile!"tikam diri sendiri guna pensil 2B


# Istilah Gila sebagai ganti 'Mereng'

"weh,aku dapat jemputan ke Hospital Bahagia Tanjung Rambutan.Sat lagi aku masuk asrama besi."
"x pe,aku tau ko Gile.."





moral of the story,..jangan gune perkataan gila..kerana setiap tutur kate tu adelah doa.. (:
Comments
10 Comments

10 ulasan:

Mia Adriana berkata...

betul2.. kate2 tu adlh doa...

cinta siswi berkata...

hee.. selalu jgk ckp.. besar gilee.. ^.^

ieyza afieyna berkata...

kata2 zaman skrg memang macm tu.. ayat agak kurg ajar ckit.huhu

dyabunga berkata...

lepas ni tak nk ckp gile dah..

chemay berkata...

macam doe lah kan?
orang guna doe macam kata ganti "wei"
hehe

Jay berkata...

Setiap perkataan dan tutur kita di dunia ni merupakan satu doa..Sebab itu ibu bapa jgn sekali2 berkata pada anak"ko ni bodoh lah"dan perkataan seumpamanya..berkatalah dgn perkataan yang baik dan sopan..insyaallah lebih mendapat berkat dari Allah swt.:)

Thanks annisah follow Jay..:).Salam peerkenalan ku hulur sebagai tanda permulaan satu ukhuwah sesama makhluk ciptaan allah swt.:)

Cik Adieb berkata...

Hehehe , thanks sudi follow Cik Adieb ...
Cik Adieb pown kdg2 ckp gila jugak ...
" Kau gilerrr , x aku pcaya ... sowt "
Hehe , kejam sungguh Cik Adieb

syakila fatah berkata...

pokok palma cikgu ruslah mmg dah sejati ngan ko..gile

saya dewi berkata...

haha. dewi pun ada jugak guna perkataan gila. tapi tak maksudkan nya.

uhuhhh. T_T

Noraim berkata...

skng dah jd trend sebut word gila ni.

so, better kurangkan sbb kata² itu satu doa.

FOLLOWERs